International Card Services (ICS)

Contentstrategie voor always on marketing.

ICS werksessie
ICS werksessie seriedenken
ICS presentatie

Vraag

International Card Services (ICS) is dé creditcardspecialist en marktleider in het uitgeven van zakelijke creditcards in Nederland. ICS verzorgt al meer dan 25 jaar de uitgifte, promotie, administratie en transactieverwerking van creditcards van Mastercard en Visa.

ICS vroeg ons: “Ontwikkel een nieuwe contentstrategie voor onze always on marketing, passend bij onze herpositionering, en realiseer de bijbehorende content.

Aanpak

In creatieve sessies met verschillende werkvormen rondom ‘seriedenken’ zijn we in hoog tempo op zoek gegaan naar hele duidelijke en concrete keuzes rond doelgroepen, doelen en stijl. En niet te vergeten een zo concreet mogelijke vertaling van de merkwaarden uit het merkkompas van ICS. Daaruit hebben we content buckets herleid, de figuurlijke ‘emmers’ waaruit we onderwerpen plukken voor blogs, interviews, video’s en visuals. Tenslotte zijn deze per bucket concreet uitgewerkt in enkele concept posts.

 

Resultaat

In vaste rondes worden het hele jaar door relevante verhalen verteld over de onderwerpen die passen bij de behoeften van het publiek, en die passen bij de gewenste positionering van ICS. Met een achterliggende online campagne wordt ervoor gezorgd dat de content ook goed terecht komt: bij de juiste mensen, op het juiste moment in de juiste vorm!

 

  Krachten gebundeld met

Online Slimmerik (creative copy en campagnemanagement) en Nieja (strategie en concept).